ISSN 2330-717X

Qatar’s Al-Jazeera ‘Mouthpiece For Terrorists’ – Top Saudi Clerics

By

Saudi Arabia’s top religious body accused Qatari-owned Al Jazeera TV of being a “mouthpiece for terrorist organizations,” two days after Yemen’s Houthi movement fired a barrage of missiles at the kingdom.

The first direct condemnation by the influential state religious body of the pan-Arab TV channel ramps up Riyadh’s 10-month-old feud with Doha as tensions with Iran mount.

“History will not forget that Qatar’s Al Jazeera was and still is a platform for the propagandists of terrorism and its leaders,” the body said in a statement carried by Saudi state news agency SPA.

“It is now … spreading the speeches of the leader of Houthi terrorist militias in coordination with him in a clear targeting of the security of the Kingdom of Saudi Arabia.”

The statement of the Clerics said that “we have warned for years about the suspicious role the channel played” in spreading chaos and divisions in various countries.”

Saudi forces said they had shot down three missiles over Riyadh shortly before midnight. Air defenses also repelled missiles fired at the southern Saudi cities of Najran, Jizan and Khamis Mushait, the coalition said.

The Houthi group, which hails from a Shiite Muslim sect, is aligned to Sunni Saudi Arabia’s regional rival Iran. Saudi military spokesman Col. Turki Al-Malki said on Monday that the Saudi-led coalition fighting the Houthis reserved the right to respond to Iran “at the appropriate time and manner.”

The standoff over the TV channel lies at the heart of a dispute that led Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Egypt and Bahrain to cut travel and trade ties with Qatar in June, accusing it of backing Islamists and their arch-foe Iran.


Enjoy the article? Then please consider donating today to ensure that Eurasia Review can continue to be able to provide similar content.


Arab News

Arab News

Arab News is Saudi Arabia's first English-language newspaper. It was founded in 1975 by Hisham and Mohammed Ali Hafiz. Today, it is one of 29 publications produced by Saudi Research & Publishing Company (SRPC), a subsidiary of Saudi Research & Marketing Group (SRMG).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

CLOSE
CLOSE