ISSN 2330-717X

Pentagon Declassifies Three UFO Videos To ‘Clear Misconceptions’


More than two years after they were leaked online, the Pentagon has officially released three short clips from the encounters of US pilots with what they called ‘unidentified aerial phenomena.’

The infrared videos, filmed from US Navy planes in 2004 and 2015, showed ‘unidentified aerial phenomena’ (UAPs), better known to the general public by their old name, unidentified flying object (UFO). The objects can be seen traversing the skies in unexplained manner and at extremely high speeds. Two of the videos contained the recordings of the communications by the pilots, who were clearly blown away by the velocity of the unknown aircraft.

The Department of Defense said it was making an official release “in order to clear up any misconceptions by the public on whether or not the footage that has been circulating was real, or whether or not there is more to the videos.”

The move was greenlit after “a thorough review,” which established that their release “does not reveal any sensitive capabilities or systems… and does not impinge on any subsequent investigations of military air space incursions by unidentified aerial phenomena,” Pentagon spokesperson Sue Gough pointed out.

The DoD has already confirmed that the clips were authentic, when Navy spokesman Joseph Gradisher said last September that they really featured UAPs. However, he pointed out that those videos were never authorized to be released to the public.

The Pentagon was opening up on the sightings of the ‘unidentified aerial phenomena’ in order to ‘destigmatize’ the whole issue and encourage the pilots to report the encounters with them – which turned out to be quite “frequent” – more willingly, Gradisher explained.

The three UFO videos were leaked online between December 2017 and March 2018 by a company co-founded by Tom DeLonge, a member of the punk band Blink-182, who is obsessed by finding signs of alien life.

The Pentagon ran a classified program to study UFO encounters between 2007 and 2012, which was pushed through by now-retired Senator Harry Reid (D-Nevada).

Click here to have Eurasia Review's newsletter delivered via RSS, as an email newsletter, via mobile or on your personal news page.


RT, previously known as Russia Today, is a global multilingual television news network based in Russia. RT was the first all-digital Russian TV network.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.